2015-01-08

2015-01-08

Besök hos gammelmorfar i Norpan

Håkans släkt är betydligt yngre än min. Därav har han förmånen att ha sin morfar kvar i livet. Mina mor- och farföräldrar har tyvärr lämnat oss redan. Morfar Sten bor i Norrköping med sin fina Eila. Vi åkte ned en dag i onsdags för att hälsa på dem. Elsa och Arvid busade så fint i baksätet ända till Södertälje, sen blev hon vrång och ville inte somna. Men tillslut så somnade hon i Nyköping och fick sig en powernap innan vi var framme.

Vi träffades hemma hos dem och gick sedan ned på stan för att äta lunch. Vi styrde stegen till Visualiseringscenter som är riktigt trevligt! De har god mat och inte alls mycket folk. Nu har de en rymdutställning och en fin del för barnen (i anslutning till restaurangen och sånt gillar vi) att utforska och experimentera i. Snart öppnar de en ny utsällning med dinosaurier. Har du vägarna förbi Norrköping City och vill göra något trevligt med barnen kan jag rekommendera att gå hit.

Dagen avrundades med fika och lek hemma hos Sten och Eila. Vi satte oss sedan i bilen mitt i middagstid, men kom ända till Södertälje igen innan vi insåg att vi måste göra ett middagsstopp. Det gyllene M:et fick rädda oss ytterligare en gång. Elsa var vaken hela vägen hem och det var svettigt att hålla henne nöjd. Det är inte roligt att vara fastspänd som ettåring. Men nu är hon helt såld på Babblarna och Lollo & Bernie så det hela gick ändå helt ok även om jag inte fick mig någon välbehövlig vila i bilen. Det är liksom mitt signum annars. Att sova en stund när vi transporterar oss. Bilen är ju det enda stället där barnen där barnen sitter fast och inte behöver underhållas (om de har iPadsen). :) Vi landade hemma vid 20.30 efter en riktigt lyckad och mysig dag och äntligen blev den ju av. Vi har pratat så länge om att ses. Tack för lunch och sällskap!



Myslunch






Killarna går all in

Elsa testar friktion

Elsa testar på livet i rymden

Olle ville testa astronautdräkten så klart

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan