2014-07-28

2014-07-28

Triss i prickar!

Vår älskade Olle har sådan otur så det finns inte!! Stackars vännen har åkt dit på ännu en kur antibiotika. I lördags såg vi att han fått ett insektsbett på magen, typ broms eller geting. Det var ingenting han meddelat oss så kan inte ha gjort så ont. Däremot började han få lite utslag på mage och rygg under söndagen och bettet blev större. Ringde 1177, men som vanligt sitter de och läser innantill i samma information som jag kan läsa mig till på webben. Ska sluta ringa dem. Under natten till idag var Olle vaken en massa då det kliades. Jag hade inte somnat kl 01 och när jag väl somnat så väcktes jag alltså av stackars Olle typ 5 ggr. Så min sömn inatt har jag mer att önska av. Jag såg inatt att jag behövde åka till läkaren på morgonen och det var till att gå upp tidigt så att vi var hos läkaren en stund innan 08. Alla hans myggbett så helt infekterade ut och det var prickar överallt. Bettet ser inte roligt ut det heller!

Det var en allergisk reaktion på bettet och det hade även resulterat i att gamla myggbett blossat upp igen och blivit infekterade (fråga mig inte hur det hänger ihop). Läkaren ordinerade antihistamin och antibiotika för att hindra infektionen. Vi kan väl ha stående recept på antibiotika känns det som... Även om det var en annan typ Heracillin den här gången. Det kostade inte gratis. Nätta 433 kr för en kur. Det kostar att vara sjuk!

Så det innebär nu att vår älskade Olle har haft triss i prickar den här våren/sommaren. Vattkoppor, scharlakansfeber och nässelutslag (tror de kallas så). Borde inte vara så många andra typer av prickar han kan få nu tycker jag... Vi hoppas iaf. Det braiga är att vi fått vara helt friska i juli i övrigt och det är ju en härlig känsla. Olle mår också helt bra utöver klådan vilket är skönt. Nu hoppas vi bara att min rumpa blir bättre. En veckas vila från löpning/pw har gjort den lite bättre, men inte helt. Packar träningskläderna och hoppas att det ger med sig! Får köra lite alternativa tabataövningar bara annars.

Olle med bett och prickar

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan