2014-07-24

2014-07-24

Morfar på besök

Tisdagen och onsdagen bjöd på finbesök av morfar. Vi hängde hemma i värmen under tisdagen och åt god grillad lax och drack min första egenhändigt gjorda Mojito på egenodlad mynta. Blev helt ok! Behöver nog köpa in en Muddlare.  Ägde visst inte en sån (tips till min 35-årsdag alla :) ). Hemmalivet är bra härligt ibland!






Det har väl inte undgått någon att det är VARMT i Sverige?! :) Så klart även i Vallentuna. Det har varit över 30 grader några dagar nu. Mr jobbar tills på fredag och jag är därmed själv med barnen denna vecka. Jag tycker det är läskigt att åka och bada med alla tre. Elsa kräver ju sin uppmärksamhet och även killarna nere vid vattnet och då var det perfekt att morfar kom. Då passade vi på den andra dagen att åka och bada igen. Bror med familj gjorde oss också sällskap så det blev ett stort gäng! Kusinerna hade jätteskoj på stranden hela dagen. Näsaängsbadet i Näsbypark levererade verkligen igen. Camilla bjöd på god och fräsch strandlunch (quinoaröra, bönröra, tonfisk, dressing, sallad). Killarna hade kapplöpning, grävde sandslott, jagade änder, lekte i lekparken, fikade och åt glass. Precis som det ska vara en härlig stranddag. Till och med jag doppade mig i havet!!! Jättefint bad enligt mig och imorgon ska vi testa grannbadet på Hägernässtrand med fina Johanna. Det ser vi fram emot!


Väldigt barnvänligt i Näsaängsbadet med en massa skugga, lekplatser, toaletter och kiosk

Härligt havsbad

Strandhäng

Pastalådan inmundigas

Härlig lunch till vuxna och köttbullslunch till barnen

Elsa charmas med Camilla

Lite svettigt på vägen hem (bara +31 C utanför bilen)


Tack morfar för trevligt besök och alla andra för en mysig dag på stranden!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan