2014-07-03

2014-07-03

Receptet på en fin sommardag

Bror med barn var på besök på onsdagen. Alla barnen lekte fint och badade i vår minimala pool som även visade sig vara trasig. Haha. Vi förbrukar nog en per säsong. Det var en härlig sommardag äntligen. Vi smaskade god köttfärssås och lite läskande melon i solen. Baksidan börjar blir riktigt välanvänd nu när sommaren kommit till oss. Så skönt! Jag vill även passa på att tipsa om de bästa utebarnstolarna från Ikea som ni ser till höger i bild. De är i plast, stilrena och barnen sitter bra vid bordet. Toppen!


Hela ligan fick plats med lite vilja! :)


På eftermiddagen brakade åskan lös. Ungefär samtidigt som jag skulle ta mig in till stan kommunalt. Det är ingen enkel grej numera. De har stängt av tågen i ett halvår. Gah! Så nu är det ersättningsbussar medan tågrälsen på Roslagsbanan renoveras och byggs ut. När det är klart kommer tågen att gå var 10:e minut in till stan och inga tåg behöver vänta in varandra då det är dubbelspår hela vägen. Blir grymt och samtidigt ska det komma nya tåg också. Men nu tog det alltså dryga timmen för mig att åka in kvällstid. Tur för Håkan att trafiken på morgonen fungerar bättre. Själv drabbas jag ju inte så hårt i och med att jag aldrig behöver pendla under tiden tågen står stilla.

Jag tog mig in till stan för en fin kväll med fina tjejer. Vi åt god tapas på Boqueria och avrundade sedan med ett glas på Riche. Så skönt att prata ikapp och att få lufta sig lite emellanåt! En suddig bild fick jag med mig från kvällen. Självklart hann jag även bränna en del pengar på de 30 min jag hade i Mood gallerian. Jag och shopping går hand i hand och jag älskar Companys!


Receptet på en fin sommardag!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan