2014-03-21

2014-03-21

Smått och gott från vardagen

Äntligen är vi alla helt friska här hemma. Elsa hade en sväng till av öronont här om dagen, men inte värre än att hon idag inte visat några tendenser alls på ont idag. Det var visst även helt normalt att ha lite ont ett tag till pga vätska i öronen. Men önskar så klart att hon inte ska känna av det.

Jag och Elsa var en vända in till stan i veckan och fixade mitt hår. Det är numera klippt och nu återstår färgning nästa vecka. Elsa får hänga med även då. Får se hur det går. Då ska det ta en och en halv timme. Men nu är vi varm i kläderna så ska nog gå fint. Den här gången var hon nöjd i mitt knä hela tiden. Om än lite hårig innan vi var färdig.

Snön var här och vände. Nu är det istället 10 grader varmt och sol. En väldans vind, men ändock. Jag fick en trevlig överraskning med blombud och choklad igår. Det blev jag väldans glad över. Tack Annika och G! Idag fick jag finbesök av Johanna. Hon spontantog några bilder av Elsa. Knappt man vågar ta hit folk till vårt hus i dagsläget, men ni får alla ha lite överseende med dess uppenbarelse. Jag har fixat min outfit till bröllopet nästa helg (den var dyr så säg inget till Håkan) och även Elsa har fått sig en ny klänning. Behöver ngt att ha över klänningen bara. Ska nog ordna sig det med! Internetshopping är min bästa vän (förutom solen).

Helgen ska bli den lugnaste någonsin hoppas jag. Vi har lite fotbollsträning för Arvid, lite träning för mig och även lite simning inbokad tror jag bestämt. Det ser lite småmörkt ut på Håkans jour just ikväll så antar att jag blir gräsänkling lite oplanerat. Får visst äta mitt finkött på egen hand. Hoppas på det bästa. Heja, heja leverantören för att ni kommer med rätt prylar till serverhallen. Jag vill ha min karl som sällskap ikväll. :)

Grannen var och knackade på med ännu mera fina kläder till Elsa. Så snälla! De läser visst min blogg och vet i vilket skick jag varit i sista veckorna. Haha. Man har läsare lite här och var som man inte vet om. Skoj ändå. Och tack snälla för den fina tröjan till Elsa! Nu tar vi sikte på en fin helg. Eller hur alla!?

Jag och Elsa hos frisören

Hoppgungan är framplockad och den är ju så rolig!

Gröt suger fortfarande. Men vi kämpar på.

Vattenflaskan är superspännande!

Fina blommor

Var bara tvungen att testa det fina pannbandet. Fast är nog inte helt med på varför man använder sådana på bebisar. Söta är de allt!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan