2014-03-20

2014-03-20

Olle 3 år

Vår älskade, älskade Olle har ju fyllt 3 år för ett par veckor sedan. han är ju så stor nu vår minsta kille. Han har blivit riktigt busigt finurlig också de sista veckorna och spexar en massa här hemma. Han vet precis vad han gör. Han lägger pannan i rynkor och plirar med ögonen för att framhäva hans små busiga kommentarer. Så söt och så busig!

Vi var på BVC igår för 3-årskontroll. 101,5 cm och 16,5 kg. Lång kille. Ett streck över kurvan. Vikten var alldeles lagom. Han showade lite och hoppade på ett ben istället för på två. Han ritade, svarade rätt på alla frågor och sparkade boll. Så vi fick ok-stämpel i rumpan.

Några meningar från vår lilleman den senaste tiden:
-Mamma, har du myggbett på näsan och på kinden?
(ja, jag har fått lite finnar)

-Mamma, jag vill också ha fotbollsstrumpor, fotbollsskydd och fotbollsskor. Jag vill gå på fotbollsskolan också och på simskolan med. (ja, det ska du så klart få göra också när du fyllt 4 år. Inte lätt att vara lillebror!)

-Mamma, har Elsa feber? (han pekar på hennes sår där hon rivit sig på kinden)

-Mamma, jag var jätteduktig. Jag gråter inte på bussen. (Hans ständiga kommentar när det gått utan incidenter att ta sig till dagis med buss).

Annars gillar han att leka med bilar, gärna de i lego som brorsan byggt, rita, hoppa studsmatta, bygga pussel (ca 25 bitars är lagom nu) och träna lite bokstäver. iPaden och legofilmen slår så klart högst alla dagar i veckan, men de försöker vi vara restriktiva med. Efter kl 19 innan sängdags är det som gäller där.

Annars sover han hela nätter utan knussel. Så skönt! Han gnäller till ibland och ibland måste vi även masa oss upp och rätta till honom i sängen om han hamnat helt snett. Fast det är inte så ofta.

Han har ju ett ärr i pannan sedan soffincidenten på dagis som vi just nu skickat till försäkringsbolaget. Får se om han får något plåster på såren. Det tycker jag han är värd efter att behöva sy när man bara är två år.

Tack för tre fina år! Ser fram emot en massa år till vår älskade son.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Olle sötnos!
Ja du är en framåt och duktig kille
med glimten i ögat!
Många kramar till dig och hela gänget!
Mormor

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan