2014-03-07

2014-03-07

Ett par premiärer

Jag tog idag tag i något som egentligen skulle skett för längesedan. Vi tog ned Ikea-stolen och Elsa har numera en sittplats med oss andra. Hon gillar den skarpt, men orkar bara sitta 5-10 min innan hon blir trött. Fast så mysigt att alla nu kan vara samlade runt köksbordet! Nu är vi dock en stol för mycket vid bordet så får väl trolla ut en i förrådet eller nåt (vi har ju så lite grejor där redan).

Och eftersom jag har betydligt mera ork idag så orkade jag även öppna ett grötpaket och värma lite vatten i en skål. ;) Elsa fick därmed testa gröt för första gången. Det var verkligen ingen höjdare. Finns det något roligare än att spana på bebisar som får främmande ting i munnen!? Det kanske slank ned någon tugga, men resten lyckades hon trixa ut på haklappen. Nu är vi iaf igång och enligt BVC var det viktigaste att vi introducerade gluten under tiden jag ammar och det har vi ju gjort nu. Får se om hon gillar det bättre imorgon.


Är du sann eller?!

Mamma, vad gör du!?

Puh, det gick ju ganska bra ändå...

1 kommentar:

Söderkulla sa...

Brukar vara svårt att inte skratta åt de små när de grimaserar, hon är så söt.

Kram farmor o farfar

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan