2014-03-25

2014-03-25

Elsa-Pelsa

Elsa har inte fått vara med så mycket här på bloggen på sistone. Här gör hon iaf ett gästspel i hoppgungan, som ju är så rolig. Här har hon hoppat ett bra tag redan så lite trötter är hon. Men som glad tjej som hon är kan man alltid locka fram några leenden.


Elsa har hunnit fylla 5 månader nu. Hon föddes ju den 21 okt. Här i familjen hittas det gärna på lite smeknamn. Killarna kallar henne ofta för Elsa-Pelsa och det går ju bra ihop med Arvid-Parvid och Olle-Bolle. Hon har hittat sina ben med händerna och kan även flytta saker mellan händerna. Vi har kämpat på med smakisarna och faktiskt så svalde hon nog äntligen lite potatis och majs igår. Det var då betydligt mindre i haklappen än jag stoppat in i munnen. Ett break through!

Hon har blivit lite reserverad mot främlingar, men brukar mjukna efter ett tag. Hon har även koll på mig och kan bli lite småledsen när hon inte kan se mig längre. Hon har varit lite stökig om nätterna sista dagarna. Kanske är det sviter från öronen som hänger kvar. Hur som, sova får vi väl göra om ett år så bara att tuffa på. Några koppar kaffe gör susen. I morse vaknade hon kl 6, , men har istället sovit hela förmiddagen och sover fortfarande kl 12. Haha. Jag ska inte klaga. Jag har hunnit få mitt hår fixat under tiden. Fina Malin har hjälpt mig att testa frisyr inför helgens bröllop. Hårfix utan bebis i famnen är ju vardagslyx om något!
Tror vi ska göra något sådant här på lördag. Fint va!?

1 kommentar:

Söderkulla sa...

Jättefin frisyr, passar absolut till bröllop.

Kram
Diana

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan