2014-03-07

2014-03-07

Influensan?

Ja, vad är influensan egentligen? Jag vet, ett virus och det är det som skiljer mot en vanlig förkylning. Om det är det vi har här hemma? Ja, antagligen. Nu har vi alla haft hög feber. Igår var jag och Olle riktigt risiga. Inte ofta jag har nära 39 grader. Olle låg strax däröver. Arvid var ganska pigg igår, men idag har han dippat rejält och är kokhet. Har inte tagit tempen då han inte velat, men rejäl feber är det allt. Gårdagen var en riktig pers då jag var ensam hemma med min feber och tre barn. Idag är hela familjen hemma, men jag är betydligt bättre och känner att jag fått tillbaka smak, lukt och lite aptit. Skönt det. Då har man lättare att ha energi till de små sjuka. Det blir lätt att man tappar tålamodet fastän man vet hur dåligt de små liven säkerligen mår och är berättigade till ohämmat (nåväl nästan) med gnäll.

Vår tappra Elsa har inte en tillstymmelse till sjukdom. Konstigt det!? Ska inte klaga dock. Helt ok om hon klarar sig utan hög feber. Den brukar ju kunna sticka iväg rejält på små bebisar. Så nu ska vi rida ut även denna storm så kan vi fortsätta blicka framåt sen.

2 kommentarer:

Söderkulla sa...

Hoppas Elsa klarar sig och att ni andra kryar på Er.

Kramar från Söderkulla

Anonym sa...

Styrkekramar!
Kramar i mängd
Mormor

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan