2013-10-29

2013-10-29

Första veckan i livet

Nu har det ganska precis gått en vecka sedan hon kom till oss. Hon, den lilla solstrålen. Hon är jättesnäll verkligen. Kan ligga nöjd och sova en del (med betoning på en del) och äter en massa! När hon är vaken tittar hon uppmärksamt på oss. Är det skymten av leenden som kommit redan? Kan det stämma efter bara en vecka? Hur som, hon är hur fin som helst. När hon hör min röst i rummet blir hon ofta tyst. Det är en eviga cykel här hemma: äta, sova, bajsa och så börjar det om igen! Tyvärr gäller den cykeln även på nätterna så att byta bajsblöja kl 03 har varit standard den här veckan. Jag och lilltösen sover till nio varje morgon så går inte direkt någon nöd på oss än. Värre blir det väl när vi ska upp med tuppen och iväg till dagis nästa vecka.

Vi har hunnit med en del den här vecka som gått. Vi har fått ok hos återbesöket hos läkaren. Allt såg fint ut, PKU-testet gick bra (inga skrik) och hon fick ok på hörseltestet.

Hon har klarat av första badet och fick med liten marginal godkänt. Det var inte jättepopulärt. Vi får se om det släpper med tiden.

Första vagnpromenaden har avverkats och kärran med stil levererade. Kändes väldigt lättkörd. Arvid ville stå på ståbrädan fastän den egentligen är avsedd för Olle och Olle körde sparkcykel. Det blir aldrig som man tänkt sig. :)

Lilltjejen har fått finbesök i helgen av både farmor och farfar, faster Annika med familj och min bror med familj. Så det har varit välbesökt. Lilltjejen har blivit fint uppvaktad med en massa kläder. Det FINNS ett uppdämt behov av tjejkläder i släkten och det märker man på alla de fina rosa, röda och lila kreationerna som hon fått. Jättefina! Tack så mycket!
Jag träffar morbror för första gången

Jag träffar farmor för första gången

Här kommer några fler bilder från lillasysters första vecka i livet:

Man blir väldigt trött ibland!

Vi hjälper storebror att öppna presenter

Jag sover lite till

Vi har blivit uppvaktade med fina blommor

Jag sover lite till

Jag blir nära inspekterad av storebror
Att hänga på pappa är helt ok!

Testar babysittern litegrann

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hon är så söt att man smälter! Älskar bilden när hon hänger sovandes på Håkans (?) arm!

Lill Farbrorn Göran sa...

Söt var ordet!
Haha, "Sover lite till" =O )

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan