2013-10-03

2013-10-03

Soft helg

Så drog även den här helgen förbi utan att lillasyster ville komma till världen. Det innebär alltså en oktoberbebis och jag fick inget gehör för mina tvångstankar! Börjar bli bitter här hemma tror jag. Alla som väntat barn samtidigt har ju fått sina lillskruttar tidigt. Så räknar ju med det även jag. ;)

Jag har fortfarande en del förvärkar och ligger ibland vaken om nätterna och funderar om det är på gång. Sen vaknar jag på morgonen och inget har hänt. Så verkar det ska hålla på och jag måste medge att jag sover illa och känner mig sliten om dagarna. Så ofta får dagen innehålla en powernap på soffan. Inte fel det heller!

Vi hade det lite lyxigt i lördags då morbror med familj hade barnen hela dagen. Vi fick en massa tid till montering och så utan att vi behövde ha dåligt samvete för ej aktiverade barn. Killarna hade haft det jätteroligt med kusinerna och dagen hade gått jättebra. Peter hämtade barnen hos oss. Det var nog första gången som killarna åkte hemifrån utan att någon av oss åkte med. De tyckte inte det var ett dugg konstigt utan de vinkade glatt åt oss som var kvar här hemma. De börjar bli stora nu!! Älsklingar! Tack snälla för att ni tog killarna! Arvid somnade på två röda i sin nya bältesstol på vägen hem.



Här hemma fick Arvid sänglådor till sin säng monterade under lördagen. Håkan tog en tur förbi Ikea idag och skaffade en stödbräda till Arvids säng. Han trillade ju ur den första natten vi gjorde sängrokaden här hemma. Olle sover förresten lika bra som tidigare i sin nya säng. Härligt! Lillasyster fick även sin vagn monterad. Ståbrädan åkte på och Olle testade den när han kom hem och var mycket nöjd! Lovar ju gott att han vill stå där. Så det blev en sån där lagom fixardag i lördags.

Igår (söndag) fick vi finbesök från Schweiz. Gigis föräldrar var här och hälsade på. Såklart var ju Gigi, Annika och Alfred här med. Det var riktigt trevligt att se dem igen. Det var nog när Olle var mini vi sågs senast. Olle har ju inte haft förmånen att varit till Geneve och hälsat på, men nu blev vi bjudna till deras stuga i Verbier(?) och det måste vi ju så klart åka på. Vi får bli varm i kläderna med lillasyster först. Tack för trevligt besök! En lagom aktiv helg för oss numera.

Hmm. Vad talar den där karln för konstigt språk tro? (rätt svar är franska)

Men han är ganska rolig ändå!

Alfred intog lilla huset som vanligt

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan