2013-08-06

2013-08-06

Vem kunde ana?

Att en bebis kunde behöva så mycket grejor? Tvättstugan som vi kämpat för att tömma under sommaren är åter välfylld. Gigi var här med alla Alfreds grejor igårkväll. Perfekt! Babyskyddet fick inte plats i tvättstugan utan står i hallen och barnvagn har vi inte ens börjat snegla på än (nog för att jag fortfarande tror på en Bugaboo Donkey utan att ha testat den än). Sen tidigare hade vi barnsäng, barnstolar och skötbord kvar. Pang tjong så är vi kittade för bebbe! Eller nej, vi har några surdegar som vi inte lyckats göra klara under sommaren:
  • Ny bältesstol till Arvid så att han åker framåt och så vi får plats med babyskyddet. 
  • Ny våningssäng så att Olle äntligen får flytta ur spjälsängen. Han får ta den ena av sängarna i drift tills lillasyster vill ha eget rum. Då får killarna dela rum i våningssäng.
  • Också vagnen då. Jag måste släpa med mig Olle till en butik någon dag och provsitta honom i syskonvagnar. Om alla känns för trånga för att det ska vara värt en ny vagn får jag tänka om (då får nog UJ vara kvar ändå). Det är nog denna punkt jag är mest stressad över om något. 
Förutom dessa "små" punkter är vi färdigkittade. När jag ändå skriver. Är det någon där ute som vill ha en 120 cm säng (resårbotten på medar dvs en klassisk IKEA-säng)? Jag lovar, den är helt gratis!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan