2013-08-28

2013-08-28

Gravidrapport - vecka 35

Det var dags för ännu ett MVC-besök nu på morgonen. Det är 41 dagar kvar nu till BF. Passar därmed på att arbeta hemma idag. Blir effektivast så. Självfallet blir det då tid för att slänga in ett blogginlägg så här på lunchen. :)

Det var bara goda nyheter från MVC. Den bästa nyheten var nog ändå att bebis ligger nedåt nu! Inte fixerad, men det kan man inte förvänta sig som omföderska heller. Nu hoppas vi att hon stannar så och inte får för sig att snurra mer. Annars var alla värden på topp! 110/60 i blodtryck och 4,7 i blodsocker. Bokade upp mig på en TENS-apparat som jag ska hämta ut den 20 sept.

Jag fick ett intyg till frysning av gymkort och har nu det i frysboxen till april nästa år, om jag nu vill vänta så länge med att ta mig dit. Av erfarenhet kan det vara knöligt att komma iväg beroende på hur det går med amning och flaska och allt sånt. Vi får se helt enkelt!

I början av vecka 35 väger bebis ca 2,4 kg och är 44 cm lång. Det mesta i den lilla kroppen är nu klart och det är mest finlir kvar och så ska den bli lite större så klart. Fick order om att fundera på ett förlossningsbrev till nästa tillfälle. Får se om behovet finns. Det enda som jag oroar mig för är om vi ska hinna in i tid och det behöver jag liksom inte förmedla i ett  helt brev. Det lär de ju märka på förlossningen. Antingen kommer jag in med värkar eller med en bebis...

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan