2013-08-14

2013-08-14

Ett avklarat case, men med nytt vagnhuvudbry

Äntligen är våningssängen beställd. Det blev sängen Filippa från Europamöbler 90x200 cm. Kändes riktigt stabil och utrymmet mellan sängarna kändes som helt ok. Fördelen med denna säng är att vi inte behöver använda den som våningssäng förrän vi verkligen behöver då den är delbar i två sängar. Två rejäla sänglådor fick följa med hem också. Nu behöver vi bara vänta på att den ska levereras (det var lite oklart med leveranstiderna). Då åker den nedre delen in i Arvids rum och Olle får ta hans gamla. 

Sen får vi hålla tummarna för att vi inte får en liten nattvandrare i form av en liten Olle här hemma i samband med sängbytet. Olle sover annars bättre än sin storebror numera. Olle sover hela natten fram till 6-6.30 (vilket ju är tusen resor bättre än att han vaknar mitt i nätterna). Arvid är just nu inne i en fas då han är lite mörkrädd och kommer in till oss ibland vid 2-3. Låter honom komma (är ju så mysigt), men hoppas ändå att fasen går över inom kort. Jag tar ju lite större plats än vanligt numera så det blir lite trångt. :)

Våningssäng Filippa

Jag var och klämde och kände på en Bugaboo Donkey tillsammans med Olle i söndags. Den var alldeles för liten för Olle. Han hade benen ungefär 1 dm nedanför fotstödet och så fick han knappt plats alls i sitsen. Sitsen var för grund så han höll på att ramla ur hela tiden. Han var inte alls lycklig över att behöva klamra sig fast. Haha. Det går ju inte alls. Synd att jag glömde mobilen så att jag kunde fota det hela.

Så nu köper jag en liggdel till vår UJ Duo syskonvagn så att vi iaf har någon vagn när det är dags. Sedan behöver jag ju så klart en singelvagn. Det optimala hade varit att hitta en som även kan användas som syskonvagn och där jag kan ha bebis vänd mot mig när liggdelen växes ur. Men det är nog skrivet i stjärnorna att jag inte kommer att hitta den optimala vagnen, då jag har ett antal fler krav än den bakåtvända sitsen. Får kanske nöja mig med en ståbräda tillsammans med singelvagn och låta bebis åka framåt i UJ syskonvagn om vi verkligen måste använda syskonvagnen (som vid mycket snö eller längre utflykter). Har nog scannat marknaden på det mesta nu. Blir det en Bugaboo Buffalo som får följa med oss hem som singelvagn tro?


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan