2012-12-16

2012-12-16

Luciafirande

Våra småkillar var tomtenissar. Så fina! Arvid gjorde klart att han minsann inte skulle gå till dagis den dagen det var Lucia för han tänkte inte vara tomte! Hmm. tänkte jag. Vi får väl se när alla andra barnen tar på sig sina dräkter! Mycket riktigt. När tåget kom in i gymnastikhallen (för övrigt samma som den barnen har gympa i på torsdagar) så hade båda barnen både dräkter och luvor (!). Mammahjärtat klappade lite extra och självklart hade vi med kameran. Alla avdelningar hade gått samman till ett gemensamt tåg så det blev en härlig sång. Jag satt och knäppte kort på fel barn ett tag innan jag insåg att det inte var Olle (det var lite mörkt). Haha. Som tur var kom jag på misstaget efter en stund. Den andra mamman blev väldigt glad och vill ha en massa foton. Olle tog så klart av sig luvan efter en stund, men båda barnen satt fint stilla hela tåget och Arvid sjöng med i de låtar han kunde. Efteråt var det lussefika på avdelningen. Mycket mysigt!




Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan