2009-01-15

2009-01-15

En hektisk dag

Det har varit en hektisk dag idag. Vi inledde dagen med babycafé kl 9. Hur mycket bebisar där som helst. Börjar nästan bli lite trångt. Hur som helst så skulle visst två grannar dit också så slog följe med dem. Sen visade det sig att den ena, Charlotte, är med i min mammagrupp. Så vi promenerade till Vallentuna centrum ihop där vi hade mammagrupp kl 15.

Vi var ungefär 8 mammor med barn där. Kände att man i alla fall hade något gemensamt med hälften av dem så blir säkert trevligt när vi träffas mellan mötena. Tre mammor bor på min gata och två på granngatorna. Första träffen var bara att presentera sig för varandra och berätta om sina förlossningar och dela med sig om erfarenheter och så. Nästa gång ska vi prata om känslor kring och efter förlossningen. Det är ett nytt tema varje gång vi träffas på BVC. För det ville de allra flesta göra mellan gångerna vi har träffar på BVC. Jag passade på att mäta och väga Arvid också. Tyvärr så låg han lite under kurvan i vikten så de sa att jag skulle amma på så ofta det gick, men det var inte så mkt han hade gått ner. Han väger 5400 g nu.

Idag låg Arvid och fäktade en massa i babygymmet. Men sen såg jag att han faktiskt siktade på giraffen han pucklade på. I alla fall verkade det så. Duktig han är!
Arvid på köksmattan
Arvid på mammas mage i soffan

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan