2014-01-19

2014-01-19

Vinterhelg hemma

Helgen har bjudit på riktig vinter. Riktigt härligt och det började redan i fredags när jag hade barnen hemma. Så pulkaåkning i dagarna tre har det blivit. Arvid drar sin snowracer själv och vill aldrig gå hem. Duktig som han är så klagar han inte när vi väl går hem heller. Olle har det lite svårare att orka dra upp sin så det blir lite motion för oss äldre att dra springa ner och dra upp hans. Elsa sover ju alltid ute och hon står nedanför backen och slaggar medansvar vi gör backen.

Helgen har annars bjudit på fint sällskap hemma hos min mammagruppsvän och jag och alla barnen var där halva dagen igår. Mycket trevligt. Barnen testade Skylanders för första ggn. Kanske väntar vi lite till innan vi fixar hem sånt.

Dagen idag har varit utelek (som nämnt) och hemmafixande. Stort grattis till Stefan som fyller år idag! Kvällen slutade lite olyckligt då Olle dunsade in i soffbordet efter att ha hoppat i soffan (trots att vi sa till honom typ 20 ggr att sluta). Jaha, ett till jack i hans stackars huvud. Denna gång i bak. Jag kan ju tipsa om att aldrig åka till Danderyd om ni ska sy. De gör inga kirurgiska ingrepp där. Vi såg framför oss en hel kväll på Karolinska, men vi fick tips om husläkarjoren Täby av vårdguiden. Ringde dit. Fick tid 30 min senare och var hemma igen inom en timme. Smärtfriare än så kan det nog inte bli (inte för Olle då, utan för oss). Såret limmades och Olle var "den duktigaste ungen de haft där någon gång". Klistermärke, suddgummi och tatuering fick han med sig hem. Supernöjd var han för det! Inget bad på två dagar, men annars inga problem. Vips så var helgen över. Nya friska tag nästa vecka.

Härlig vinterdag igår!
Stor och liten gillar fart!

Nyvaken på skötbordet

Syskonkärlek
Snöligan
Innan läkarbesöket

Hemkommen igen

 

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan