2014-01-17

2014-01-17

Skolval för Arvid

Igår gjorde vi skolvalet till Arvid. Vi valde samma skola som de även går i förskola i. Så stackrarna kommer (antagligen) att gå från 1,5 år till 15 år i samma byggnad. Att jag skriver antagligen beror väl främst på att vi kommer att utvärdera skolan lite till att börja med. Det har varit en hel del personalomsättning på sistone och vill vara säkra på att det blir bra innan vi verkligen spikar den långsiktiga planen. Men annars så känns den toppen. Byggd 2002 så fortfarande ok standard. Stor fotbollsplan med konstgräs, stor gympasal och stort inhägnat skogsområde till rasterna. Sen satsar de stenhårt på det här med iPads i undervisningen vilket jag inte är riktigt klar med om jag gillar eller ej. Ipads kan de knappa på hemma tycker jag.

Nu hänger så klart mycket på oss föräldrar. Det är ju i slutändan vi som avgör hur det går för våra barn i skolan. Vårt engagemang på hemmaplan tror jag är viktigare än den skola de väl hamnar i. Det är vad jag tror iaf. Sen underlättar det så klart om de får trevliga klasskamrater och en lärare som brinner för sitt jobb. Vad tror ni?

Fullt drag på fotbollsplanen vid lämning för några dagar sedan


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan