2014-01-21

2014-01-21

Elsa 3 månader

Vår älskade lilla tjej fyller 3 månader idag. Fort går det! Hon är fortfarande lika glad och nöjd. Vi har fått rutiner här hemma (ännu fler). Elsa vaknar runt 8 på morgonen för det mesta. Jag väcker henne då om inte annat då vi ska till förskolan. Annars ligger hon och jag kvar i sängen så länge som det bara går. Om killarna vaknar innan får de nöja sig med Disney Jr tills vi masat oss upp. Sedan sover hon 3 ggr vanligtvis. Förskoledagarna blir det fyra då hon måste somna direkt efter hon vaknat när vi går till dagis.

Vi lägger oss runt 20 hon och jag. Jag ammar tills hon somnar och det tar vanligtvis ca 30 min. Sedan har jag och mr välförtjänt ett par timmar för oss själva. Tyvärr så har hon på sistone återupptagit sin vana att bajsa på nätterna. Not good. Sånt gillas inte. Sedan ammar hon en massa. Hur många ggr vet jag inte riktigt då hon får sköta sig själv medan jag sover vidare (jag tror ca 4 ggr), men jag måste ju lägga henne till rätta och byta sida. Jag börjar bli sådär amningsmosig nu efter 3 månader, så hoppas att amningarna trappar av lite snart. Hon är aldrig ledsen eller så om nätterna och det är väl det viktigaste just nu. Det hade jag inte orkat med.

Elsa börjar bli riktigt stark i nacken och man behöver inte hålla henne på samma sätt. I gymmet kan hon nu även lyfta huvudet och hålla upp det. I babysittern greppar hon och slår på det mesta nu. Hon pratar en hel del och svarar en med en massa ääää.

Hon är inte alls direkt mammig utan nöjer sig med sällskap från någon av oss i familjen. Olle gör ju henne som bekant gärna sällskap. Får hoppas att hon tycker att pappa duger även vid mat nu när vi ska testa flaskan snart. Kanske blir det mitt projekt idag att ta mig till Ica och skaffa lite ersättning. Några nya flaskor ska hon nog få också.

Vovven som vi hängt i babysittern är en favorit

 Elsa hänger med brorsorna på Olles rum

Elsa gillar:
När vi pussar henne på magen.
När vi leker att vi cyklar med hennes ben.
Att sova ute.
Att helst ligga innuti mig när vi sover om nätterna. Nära, nära ska det vara. Hennes säng är inte nyttjad en enda minut på nattetid än så länge.
Att bada. Det är nog favoritsysselsättningen faktiskt.
Att ligga på skötbordet. Fast det gillar väl alla bebisar tror jag.

Elsa gillar sådär:
Att ha nappen. Ibland smaskar hon på den och ibland gör hon allt för att bli av med den. Men när hon sover är hon utan. Den används mest när hon ska somna in om hon är lite orolig.

Elsa gillar inte:
Att bli påklädd inför utesovning. Då skriker hon tills vi är klara.
Att bli nedlagd när hon är trött. Då vill hon bara bli omkringburen.
Plötsliga ljud.
Att sitta i bilbarnstolen när bilen står stilla. Bilen ska helst vara i rörelse jämt.



Elsa visar upp sina färdigheter i gymmet










...och rullar sedan runt till rygg


1 kommentar:

Carolina sa...

Hej!

Jag googlade på hagedornhagen och då kom din Tavelvägg i vardagsrummet fram. Jag undrar vad det är för ram du har till din tavla? Och om passpartouten passade eller om du fick skära om den själv? Tycker de är jätte svårt att hitta en ram som passar. Du får hemskt gärna maila ditt svar till carolina.forslin@hotmail.com

Tusen tack!! :)

Mvh Carolina

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan