2014-01-20

2014-01-20

Det går nedåt

Det går sakta men säkert nedåt. Vikten alltså. 66,4 kg vägde jag in på innan frukost i morse. Det är väl ungefär 20 kg mindre än innan förlossningen. Vilken skillnad det är att kunna gå runt utan att tro att knäna ska gå av på kuppen. Härlig känsla att komma i de gamla jeansen igen.

Ärligt talat så är det nog enbart Elsas förtjänst att jag går ner i vikt. Har inte blivit så mycket till promenader även om det blir ett par km bara att gå fram och tilbaka till dagis ett par ggr om dagen. Så eftersom jag planerar att fortsätta amma så länge det går så kanske det blir ett par kg till med hennes hjälp. Annars tänkte jag försöka omvandla lite av det mjuka mot muskler framöver. För att komma igång på rätt sätt så börjar jag med att hjälpa min stackars mage på traven. Har laddat hem Mammamage-appen för ett par veckor sedan och jag kör den och min foam roller mot löparknäet hyfsat ofta. Det gör faktiskt inte lika ont att rulla på den längre. Smärtan var enorm första gångerna. Borde vara ett bra tecken inför kommande motionsträning.

Så det går åt rätt håll sakta men säkert. Ska försöka börja prova lite flaska på Elsa snart så att det blir lättare för mig att kunna fixa det här med träning utan att stressa. Hon har faktiskt inte testat den en enda gång hittills, så vet inte om det kommer att bli bu eller bä. Det var lite kort om mina framsteg för att återställa min post-mama kropp. Passar som vanligt på att blogga medan Elsa sussar ute i vagnen. Alla killarna är på bilprovningen. Dagens höjdpunkt enligt de små killarna. Den stora killen var väl lite mer bekymrad innan han åkte iväg. Bilen börjar ha några år på nacken nu.

Gamla jeansen är på igen

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan