2014-01-28

2014-01-28

Lite om Elsa och vaccination

Igår var vi och tog 3-månaderssprutan för Elsa. Eller rättare sagt sprutorna. De är ju två numera. Det finfina är att man numera även får Hepatit B på köpet. Jag har alltid hållit på och strulat för att försöka få till 3 vaccinationer mot denna sjukdom innan våra resor. Nu slipper vi det! Hon fick lite feber igårkväll, men tror det gått över tills idag.

Den stora tösen väger numera 5965 g! 6 pannor. Stora tösen! Och första av mina barn som ligger över kurvan på vikten. Har aldrig hänt förut.

Vi har lite jobbiga nätter just nu. Måste försöka någon annan taktik. Hon vaknar till av mig tror jag och det gör hon ganska ofta. Uppskattar en gång i timmen. Får försöka flytta henne efter amning så att vi inte ligger så nära. Kanske borde prova hennes säng... Det är ju bara det att jag somnar så fort jag lagt henne till rätta. Får bli nya tag inatt för jag börjar bli sliten nu.

Men idag ska jag mysa med min fina vän Anna i Täby centrum och hennes lilla kille som är 11 dagar äldre än Elsa. Ska passa på att fixa lite ärenden på en gång.


Det finaste man har sätter man på bordet!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan