2013-09-13

2013-09-13

Kaosnätter

Går väl in på lite detaljer som de flesta kanske inte känner sig bekväma att läsa om (så fortsätt endast läsa om ni klarar av att läsa om de vanliga åkommorna vi gravida kan drass med):

Har varit riktigt dålig sista dagarna. Det hela började med att min mage blev mycket värre. Fick väldiga kramper och behövde springa på toaletten i stort sett så fort jag ätit något. Det fortsatte även på nattetid fastän jag då inte ätit något (det var natten jag funderade på om bebis skulle komma). Efter det eskalerade det hela och natten mot torsdag var jag vaken till och från hela natten och sprang på toaletten. Helt färdig var jag tvungen att ställa in alla planer att ta mig in till jobbet = hemmajobb. Min dåliga mage fortsatte även på dagen.

Kramperna fortsatte inatt och hemmajobb även idag (min sista arbetsdag), men nu har jag ju insett att mitt problem inte är magen utan att jag har förvärkar som påverkar magen. För inatt har jag bara haft samma kramper/värkar och inte behövt springa på toaletten. Och nu när jag insett att det ju precis känns som förlossningsvärkar och inte magkramper. De kommer ganska regelbundet ca 2-3 ggr i timmen och varje gång vaknar jag av smärtan. Snark! När jag är vaken och får värkar gör det oftast så ont att jag måste avbryta allt och bara andas mig igenom dem. Ni vet som under förlossningen. På nätterna är det mer att försöka hitta något läge att ligga på som gör det uthärdligt.

Så nu sitter jag och försöker få tag på MVC för att få kolla upp det. Behöver jag något för att hindra värkarna? Så här mycket värkar kan ju leda till att jag får barn när som helst och även om jag skulle tycka det var mysigt att få en bebis redan idag så är det lite väl tidigt enligt experterna tror jag.

1 kommentar:

johanna sa...

Ta hand om dig vännen och ta det LUNGT!!!!!! Släpp jobb och allt. Vila! Kramar

ps håll igen så vi kan fota nästa v!

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan