2013-09-15

2013-09-15

Klockan går

Våra killar växer så snabbt. Det är lätt att glömma bort att de ju faktiskt har förmågan att lära sig mer och mer! Arvid kunde alfabetet när han var 2,5 år och med Olle har vi knappt börjat träna. Gjorde ett ryck igår och så klart satte han massor av bokstäver på en gång. Nu är det bara att öva på!

Det gäller ju att utnyttja det de har intresse av för tillfället. Arvid är inte jätteförtjust i att träna att skriva just nu, men däremot att räkna. För att testa något nytt gick vi på klockan, som vi fick av Roger och Claudia för typ 2 (?) år sedan, och började träna lite med den. Det är som sagt ingen idé förrän de visar intresse. Arvid sprang glatt och hämtade den när jag föreslog att han skulle få en egen klocka när han väl lärt sig den.

Snabbt det går för de små! Inga gamla hundar här inte. Snabbt som attan lärde han sig hel, halv, kvart i och kvart över. Han ställde in klockan rätt när jag sa vilken tid jag ville se på klockan. Vi har ju en bit kvar, men vad imponerad man blir! Snart blir det väl att gå in på 60 min per timme, 60 sekunder per minut, fem i halv och tjugo över... Det är nog dock bra att han får bli bekväm med det vi mjukstartade med först. Allas våra älskade barn är ju ett blankt blad när de kommer till världen och har allt att lära. Det är så roligt att se att de inte vill något hellre! 




1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad duktiga ni är! Helt fantastiskt bra jobbat!
Kram
Mormor

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan