2013-09-11

2013-09-11

Tjocki mocki-magen - vecka 37

Tjocki mocki är ju Arvids smeknamn för mig nu under senare delen av graviditeten. Tycker det är lite gulligt även om jag numera känner mig som ett hängbuksvin. Jag har nu gått upp ca 17 kg och magen börjar stå lite lägre nu vilket iaf gör det lättare att andas. Jag lever i sköna klänningar på jobbet och jag hoppas jag inte sliter ut din klänning Annika för den är ju så skön! 

Det är alltså 27 dagar kvar innan BF. Jag har ofta lite sammandragningar och magen (alltså inte bebisen) är väl i sådär skick. Det känns verkligen att nu är det inte så långt kvar. Jag låg ju som sagt och funderade inatt på om bebisen skulle komma. Fast jag får väl trots allt räkna med att jag kan gå över tiden, som med Olle. Min morot just nu är de två ynka jobbdagarna jag har kvar och att jag sedan ska lata mig och bara hinna träffa mina gravida och mammalediga vänner ett par ggr innan det är dags. Ikväll ska jag börja putsa på väskinnehållet så att jag inte står helt handfallen om värkarna skulle få för sig att sätta igång (det känns väldigt spännande även fast det nu är tredje gången gillt). Jag har inte det helt på det klara med hur det ska bli om värkarna kommer mitt i natten. Grannar och faster har lovat rycka in, men hur akut det hela blir är ju svårt att sia om innan.

Gravid vecka 37

2 kommentarer:

Therese sa...

Å va spännande! Snart är det dax :)
Tänk va fort tiden har gått - tycker jag i alla fall, du kanske inte håller med ;)

Kramkram
Therese

Maria sa...

Nja. Kanske inte håller med. :) Men att vara gravid på sommaren är ju tusen gånger bättre än vintern. Ja, snart är det nog dags. Iaf med tanke på den senaste utvecklingen med förvärkar. Snart är lillbebis här! ja, det är superspännande.

Kramar till er! Hälsa family.

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan