2013-09-11

2013-09-11

Who knows!?

Jag var hemma och VABade med Olle i måndags och passade på att åka med honom till BVC. De kom ut och mötte oss på parkeringen för att inspektera hans prickar. Det blev mycket "Hmm", "Nja", "Näe", "Det är nog inte...", "Men kanske ändå..". En till dam kallades ut från BVC och tillsammans var det tillsist överens om att det inte var vattkoppor utan någon annan virusreaktion. Och vilka kan bättre bedöma än rutinerade damer från BVC, som sett otaliga prickar i sina dagar? Olle var väldigt fundersam på varför alla vill kika på hans prickar, men visade villigt upp dem. Duktig!

Hans prickar var i stort sett bara på övre ryggen, höger arm och höger ben. Hade de suttit på de mer klassiska ställena för vattkoppor (hår, ansikte, mage och under blöjan) hade de kunnat överväga det, men nu blev det alltså ett negativt besked på vattkoppor. Jag personligen har ändå inte helt uteslutit vattkoppor och det lär ju märkas om någon annan kotte på dagis blir sjuk om ett par veckor.

Olle har fått gå tillbaka till dagis igen idag då ingen av hans prickar vattnas eller så (och har heller aldrig gjort). Peppar, peppar så gick till och med lämningen helt ok idag. Ingen panik utan bara lite smågnäll innan jag lämnade killarna för en dag med bus! Skönt! Själv tar jag sikte på att avverka de sista tre dagarna på jobbet. Galet! Tre arbetsdagar kvar på ett år eller så. Känns helt ok även om jag inatt hade det jobbigt med förvärkar och utebliven sömn. Jag som aldrig haft förvärkar med mina två första barn låg vaken och funderade på om det skulle komma en bebis 9/11 (ett barn kan ju få roligare datum att fylla år på än så). Som tur är blev det inte så (verkar inte som så iaf då jag sitter på jobbet och äter frukostmackan just nu). Även tur då vi inte är ett dugg förberedda för bebis idag. Bestämde mig inatt för att väskan till BB måste packas omgående ifall att. Graviditeten börjar lida mot sitt slut. Vecka 37 börjar idag och det är 27 dagar kvar.


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan