2013-09-26

2013-09-26

Boandet och väntan fortsätter

Det är inte så många dagar kvar nu! 12 st närmare bestämt. Jag hade hoppats lite på en septemberbebis. Möjligheten finns fortfarande även om dagarna börjar rinna iväg. Varför jag vill ha en septemberbebis vet jag inte egentligen, men har fått för mig att jag vill att alla i familjen ska vara födda på olika månader. Jag vet, tvångstankar när de är som värst. :)


Dagarna rinner iväg i en hiskelig fart nu när jag är hemma. En dag har jag varit inne i stan och lunchat med min gamla kollega och vän som ska ha bebis den 10 okt. Två dagar har jag bara ägnat åt att plocka med kläder här hemma. Vi har en hel massa kläder hemma. Allt från stl 50 - 104. Det är inte överdrivet mycket men lite av varje storlek så det finns lite utrymme för shopping framöver. Tur är väl det! ;) Jag har inte riktigt vetat om säsongerna stämmer överens med storlekarna så jag har sparat det mesta även om det kanske inte kommer att gå att använda. Det är ändå ett antal kassar och lådor med kläder som vi nu ska förvara på något lämpligt sätt framöver. Vad har ni för system för urväxta kläder som ska ärvas och kläder som det just nu inte är säsong för? Det hela börjar bli komplext här hemma nu när kläderna ska ärvas i två led.



Idag har jag haft fina Johanna här och fotograferat lite. Det blev lite foton av mer lättklädd karaktär med magen i fokus, samt bilder ute i det underbara höstvädret i skogen här bakom huset. De blir säkerligen lika fina som förra gången vi fotade. Så glad att Johanna vill ställa upp och fota magen. Det är ju trots allt sista gången jag är gravid och jag älskar foton. De ger verkligen minnen för livet.

Imorgon får jag tjejbesök här hemma med fika och lunch och vips var ännu en vecka över. Att hinna fundera över bebis blir liksom inte av även om jag nog indirekt gör det genom att jag boar en hel del här hemma.

Fortfarande återstår en del boande som jag klarar av på egen hand om dagarna. Vagnen har blivit levererad och väntar på att monteras. Sedan tänkte jag göra en insats och laga en massa kläder som jag vet inte kommer att bli av när bebis väl kommit. Att det sedan går att hitta ett ton till saker att sysselsätta sig med utan problem får jag förbise. Dessa blir nog aktuella om jag börjar dra över tiden.


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan