2013-05-13

2013-05-13

Top of the Rock och Central Park - NY dag 5

Självklart påbörjade vi dagen med ett besök till Tiny Giant för frukost. Imorgon får vi frukost på rummet igen. Vi var lite sena iväg idag då vi var lite sega efter lördagskvällens bravader. Halv elva var vi iaf på tunnelbanan Uptown mot Rockefeller center. På väg in (jag menar samma sekund som oss) dyker systers kollega upp igen och skall också gå in. Helt sjukt i en stad på 8 miljoner. Hade vi kommit 1 min senare hade vi missat varandra. Världen är liten som man brukar säga. Uppe på 69:e våningen fick vi underbar utsikt över Manhattan. Hissnande! Tyvärr blir man lite sorgsen när man tänker på de människor som valde att hoppa från world trade. Helt sjukt när man ser hur högt det är. Från Rockefeller har man fin utsikt över Empire state så vi valde Rockefeller istället den här gången. Empire har jag varit upp i två ggr förut.
Vi promenerade sedan upp till Applebutiken vid hörnet av central park och började sedan leta efter ett matställe att ta med sig mat ifrån. Inte helt lätt på femte avenyn om man inte vill äta en korv eller snordyrt (det är faktiskt svårt att hitta ett brugarställe när man behöver dem). Tillslut hittade vi ett café och det blir andra gången vi äter sallad från Green café. Riktigt gott! Vi åt sallad med underbar vy i central park och promenerade sedan norrut genom parken. Där var det ett stort jippo, Japan day. Vi gick förbi det och lade oss för att slappa i gräset med en varsin bok. Vi hade en underbar vy över en annan av sjöarna. Sämre kan man ha det! Varmt och skön hade vi det med! Varför jag valde jeans en dag som denna frågade jag mig också....
Efter ett par timmar strosade vi 7:e avenyn ner med hopp att dyka på en Ralph Lauren butik, men det var ju deras huvudkontor som låg där. Typiskt. Vi åkte hem och svidande om för middag. Vi åt italienskt på restaurangen Supper på LES. Riktigt bra service och gott! De fixade till och med en ros till mig då jag är gravid. Mors dag och allt. Killarna som jobbade där såg dock direkt ut att vara tagna från Prison break, men de var alla supergulliga. Efter en härlig slappardag (vi var knappt trötta i benen idag) drog vi oss hemåt lägenheten och laddade inför morgondagen då det blir bl.a. High Line i Meatpacking och garanterat lite mer shopping. Sa jag härliga NY?!
Vy över central park från Rockefeller
Empire state där bakom
Jag och ESB
Vy mot öster
Syrrans kollega
Lite mer Empire...
Rockefeller plaza
Frukost
I Applebutiken
Vår lunchvy
Mycket folk i Central park på mors dag
Vårt slappartillhåll
Härliga NY!
Varmt!
Steve Jobs biografi
Sandmannen...
Vackra blommor i central park

Polisbuss

Middag ute (under värmelampa)

 

1 kommentar:

Life of Lisa sa...

Åh vad ljuvligt det låter!

Om det är till barnen ni vill ha RL så finns det bra utbud och ofta mycket rea på Macys barnavdelning (längst upp i huset typ, eller 6an tror jag..).

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan