2013-05-31

2013-05-31

Nja, jag tror inte det va?!

Jag läser mest SvD online. Fick ett intressant meddelande när jag genomförde morgonens slösurfande till morgonsmörgåsen. Jag har visst bara 5 artiklar kvar att läsa den här månaden gratis. Hur många det var från början vet jag inte. Det visar sig väl när nästa månadsperiod hoppar igång och jag åter får läsa nyheter online på SvD. 

Att köpa ett abonnemang kommer jag aldrig att göra. Det är väl bara att läsa nyheterna på någon annan sida! Kanske att jag skulle kunna överväga att betala för en tjänst om det samtidigt ger mig en reklamfri läsning utan en massande blinkande ikoner överallt. Det vet vi ju att det aldrig kommer att ske med tanke på de stora pengar tidningarna drar in på det.

Detta var alltså ett kort meddelande till SvD. Lycka till med er nya affärsmodell, men så länge inte alla tidningar inför en sådan betalmodell samtidigt kommer det inte att slå igenom. Så mycket bättre är inte er journalistik än övriga tidningars i landet.



Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan