2012-11-26

2012-11-26

Lite om Olle och vardagen

Nu måste det väl ändå vara en trend!? Av alla de 7 (?) nätter som Olle sovit igenom hela natten i sitt liv har de senaste 2 inträffat de 2 senaste nätterna. Hängde ni med på det där? Och peppar, peppar så har jag haft båda dessa nätter. Lyckosamma jag! Vi är så värda att få sova igen tycker jag. Det har ju ändå gått 21 månader nu...

Olle är annars ett riktigt matmonster och äter gärna tre portioner av allt. När det vankas gotta så mölar han gärna in allt på en gång och kan knappt svälja för att det är så fullt i munnen.

Han har lärt sig en hel del ord som kan vara bra att ha (eller inte!):

Boy - Manboy (han vill lyssna på Eric Saades - Manboy på datorn)
Popa - Popular (han vill lyssna på Eric Saades - Popular på datorn)
Bäjan - Bärgarn (från bilar-filmen)
Unga - Gunga
Ada - Bada
Ook - Bok
Momo - Mormor

Än så länge har det inte kommit några tvåordsmeningar. Han är riktigt duktig på att härmas när vi frågar om han kan säga något ord. Så han tränar för fullt. 

Han gör allt lika storebror och slänger sig t.ex. på golvet om bror gör det. Mest bara för att göra likadant inte för att han vet varför. Han har blivit riktigt nappfrälst också. Det slutar väl med att vi får muta honom med en brandbil av gigantiska mått, som med storebror, för att han ska sluta med den. 

Idag är det annars härlig måndag och kvällen är avsatt för killmys då Håkan är borta på fotboll. Måndagkvällar har blivit lite helig på så sätt. Vi myser och busar. Sen ska killarna ska vara i säng innan 20 så att jag kan ta mig en välbehövlig återhämtning i soffan en timme framför Project runway Sverige. Kanske kan jag hinna iväg och träna innan Håkan åker. Det återstår dock att se hur sent jag jobbar...


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Olle! Huvudsaken är att du kan säga MOMO!
Kram till dig
Från
MOMO

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan