2012-11-17

2012-11-17

Hej då Svea Vaccin!

Ok. Jag var sent ute. Det är inte så lätt att tajma alltid när man har barn som måste sova mitt på dagen. Skulle vaccinera Olle och blev fast i bilköer i ca 15 min utanför Täby Centrum pga av avstängda vägar. Kommer dit 10 min innan de stänger och de har precis tagit bort nummerlapparna. För precis innan mig kom en familj på sju personer!

Tänkte att jag avvaktade för att se om de skulle hinna ändå. Mycket riktigt skulle inte familjen vaccinera sig så de lämnade ngn minut i tre då de stängde och det var bara jag kvar i kön. Då kommer den mycket trevliga mannen och med ett flin meddelar mig att "Du är välkommen tillbaka på måndag." Eller inte. Jag åker någon annanstans. Hur svårt hade det varit att sätta en spruta i benet på min son och jobba över två min? Och på så sätt ha en nöjd kund för att de tog sig det där extra besväret, istället för att nu ha en f.d kund? Jag har tagit i stort sett alla familjens vaccinationer där, men om inte det spelar någon roll så åker jag gärna till den lokala mottagningen i Vallentuna som säkert är jätteglad över att ha mig där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Annars kan du gå till kusin Sara på vaccination direkt =)

Kram Kusin Sofia

Maria sa...

Det låter intressant. Har helt missat att hon finns där. Men antar att det är inne i stan... Hoppas allt är bra med er! Följer er på bloggen. :) Kramar

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan