2012-11-21

2012-11-21

Hej då Skövde! Ses på onsdag!

Nu snart äntligen hemma. Det har varit två intensiva dagar jobbmässigt. Som varje kväll i Skövde hittills så har jag lagt lite tid på shopping. Riktigt bra shopping för att vara en stad på 50000 inv. Som vanligt blir det nästan alltid ngt från Saint Tropez med hem i påsen. De har riktig mycket snygga toppar som passar utmärkt under kavajen.

Dagen idag blev speciellt händelserik då vi på lunchen fick kliva ombord på Leopard 122 efter en liten guidad visning. Det är en stridsvagn av 60 ton pansar. Den var stor och inte direkt anpassad för klackar och kjol. ;) vi fick inte åka med livevarianten och det är jag glad för. För shit vad litet det är därinne och jag är faktiskt lite klaustrofobisk. Jag kröp inte ens ner i hytten. Istället fick vi köra en simulator. Det var som en stor låda med samma inredning (iofs lika litet, men med exit-möjlighet gåendes istället för klättrandes). Det var verkliga 3-d kartor från trakten vi åkte runt i. Tyvärr fick vi inte fota där. Sjukt kul. Jag tog ut svängarna lite väl mycket och fastnade i en å. Hade behövt bärgning av min 60-tonsmaskin IRL. Kanske tur att jag inte gjorde värnplikten... Det hade kostat oss skattebetalare. :)





Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan