2012-11-12

2012-11-12

Kalajs nr 3 och fars dag

Vilken härlig dag söndagen var. Om möjligt trevligare än lördagen. Vi startade med försök till en sovmorgon då barnen gick nuts medan jag och Håkan försökte att inte märka att de spelade musik i våra öron, hoppade över oss i sängen, samt hamrade med allt möjligt högljutt. Halv nio masade jag mig upp. Vi åt frukost och packade in oss i bilen. Spinning för min del och gym för Håkan. Kom ju på att jag glömde gratta pappan direkt på morgonen så var tvungen att försöka leta upp honom innan passet och säga grattis. Dålig mamma!

När vi kom hem mötte vi upp Annika, G och Alfred på framsidan. Bra tajming. Vi hade hämtat upp en smarrig smörgåstårta på vägen hem och vi lyxade med den och allt fika från dagen innan. Håkan blev uppvaktad med en ny vintersjal och replay t-shirt.

Arvid blev bortskämd som vanligt när det gäller sin faster och fick pyjamas, tröja med brandbil på, briobärgningståg och pysselbok. Supernöjd! Så vad passade då bättre än att bygga världens största tågbana för lek? Jag tror Arvid var duktigast då vi vuxna hade lite svårt att få ihop bitarna rätt. 

Dagen i övrigt ägnades åt matlagning, lek med alla presenter, klippning av Arvid, bad och en hel del kivandes mellan bröderna (just den delen kunde jag varit utan). Men en toppensöndag helt enkelt!







Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan