2012-10-15

2012-10-15

En söndag i min smak

Det är lätt för er läsare att förstå att detta varit en hel helg i min smak!!! :) Det innebär att jag har fått en massa kvalitetstid tillsammans med mina fina killar. Jag inledde söndagen med en sovmorgon och gick direkt från frukost till att åka till gymmet med alla mina fina. Killarna gillar verkligen lekrummet, men det är alltid lite nervöst när vi åkt dit då det bara får plats 10 barn. Det var inga problem visade det sig då det bara var ett barn där när vi kom. Så det blev träning för mig och H. Jag körde mitt träningsprogram för knät och jag har faktiskt kört det varje vecka sedan jag fick det. Det är ca 8 styrketräningsövningar för ben och core. Övningarna är bland annat plankan mot pilatesboll, utfall, djupa benböj, rumplyft mot boll (den jobbigaste), tåhävningar (den tråkigaste) och draken (den svåraste). Det känns som om jag blir starkare, så känns roligt. 

När Olle sedan sov passade jag och Arvid på att baka bullar. Det är ju någon som fyller fyra år snart! Han var jätteduktig, men tyckte att assistenten lät lite högt. Sötnosen. :) Vi avslutade så klart med en bullfika. Eftermiddagen spenderades annars ute i lekparken och med ännu ett storkok av mat. Denna gång Chilli Con Carne. Det här med storkok/långkok verkar vara vår grej här hemma. Som avslut på en fin dag blev det Bamselottospel (Arvids favorit just nu). Härligt att hela familjen nu kan spela spel ihop även om Olle inte har tålamod att vänta hela varvet till hans tur. Han vill gärna ha tärningarna hela tiden. Han fick lugnas ner med en apelsin att bearbeta. 







2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm, vilka goda bullar! Bra jobbat, Arvid!

Anonym sa...

Vilka härliga bullar! Fina killar ni har! Kram Kusin Sofia

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan