2012-10-31

2012-10-31

Arvids önskelista

En blå bil.
En blå bil.
En blå bil.

Det önskar sig vår lilla papegoja som sagt. :)
Det hans föräldrar tycker att han borde önska sig är:

  • Längdskidor och stavar (begagnade går fint)
  • Långkalsonger stl 110
  • Brädspel t.ex. Colorama eller Labyrinth som jag kom ihåg att jag spelade mkt när jag var liten.
  • En liten resväska att bära runt sina bilar i (den gröna han haft har Olle hoppat sönder)
  • Långärmade t-shirts stl 110
  • Mål att sparka boll mot utomhus (obs inte fullstort)
  • Träpussel (från 35 bitar och uppåt) utan ram
  • Han har mycket bilar, men jag vet att han skulle uppskatta en biltrailer (gärna en i genomgående metall då han har haft en som gått sönder tidigare i plast).
  • Fina lådor att sortera lite mindre leksaker i, såsom små gubbar och pysselgrejor.
  • Trunki resväska - En riktig resväska för barn som jag spanat på under våra resor. De är så söta!!! Eller hur!? Praktiskt att barnet kan dra själv eller så kan man använda det som "vagn" när de blir trötta. Finns på Travelheroes, men är nog billigare utomlands tyvärr.


Det han redan blivit uppvaktad med är:
  • Jordglob med lysande stjärnor om natten (eller när det är mörkt i rummet) = en hit så här långt
  • Lära sig räkna spel = Underbart att se vår lille son sitta och räkna och dona. Han kan mycket och vi hamnade på bana fem innan det började bli lite större utmaningar. Verkligen jättebra fast det är ett enkelt brädspel.
  • Pysselböcker (bl.a. lära sig räkna och skriva böcker) - superbra. Arvid älskar ju pyssel!
  • Självgående Briotåg = Otroligt uppskattat! Det går runt runt runt och Arvid sköter växling på spåret med mera och puttar på det lite i uppförsbackarna om han fäst för många vagnar vid loket.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan