2012-10-24

2012-10-24

Crossfitfrälst?

Oj, vad många små muskler (och stora) som fick sig en omgång igår. Crossfit stod på schemat och jag kan ärligt meddela att jag inte kört det så många ggr innan. Varje gång hittills har dock varit sjukt jobbig så var inställd på det. Det slog dock alla tidigare pass med råge i jobbighet. Tog mig knappt in och ut ur duschen efter.

Passet var uppbyggt efter principen "every minute of the minute". Man kör övningarna inom en minut och har man tid över får man vila tills minuten gått. Sen är det på det igen. Är man för långsam innebär det ingen tid för återhämtning...

3 övningar skulle hinnas med under 1 min. 4 varv x 5 min = 20 min totalt. . Dock såklart med ett litet Men... Nästa 5 min var det bara att lägga på en i varje övning. Eftersom vi körde 5 min x 4 ggr så var det i sista 5 min 7 thrusters, 9 push ups och 23 mountain climbers. Det innebär ju så klart mindre vila plus att man göra allting långsammare när man blir trött. Så sista varvet hann jag väl med ca 3 sek vila varje minut. Precis tillräckligt. ;) 20 min totalt kan låta som lite, MEN efter 5 min hade jag kunnat kasta in handduken (men bara nästan. Självklart bet jag ihop hela vägen in i mål). Galet öm idag. Skönt!

4 Thrusters

Push ups

20 Mountain climbers

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan