2012-03-10

2012-03-10

Thailandskvällar

Våra kvällar är härliga och lite stressiga. Vi tillbringar dem nästan helt utan undantag på stranden. Vi äter vid restauranger på stranden med sanden mellan tårna. Som det ska vara tycker jag! Jag är inte så mycket för att försöka hitta billig mat i små kryp in på huvudgatorna. Även om det kan vara minst lika gott där. Kvällarna är stressiga på så sätt att själva middagen kan bli hur som helst med lillolle. En springer efter honom och den andre äter dvs om det är en sån kväll då han inte tänker sitta still och freakar om vi försöker tvinga honom. Men vi har små trick och det är att han får försöka äta själv, läsa böcker för honom och låta honom springa av sig det värsta innan maten kommer in. Nere på stranden känns det ok att ha honom springandes runt. Skulle nog inte ha den känslan uppe bland trafiken på gatan. Härligt är det hur som helst och vi försöker njuta även om vi kan få spader ibland. Det är ju när vi alla är som mest hungriga ngn måste vänta med att äta tills den andre är klar. Inte roligt med lågt blodsocker vissa ggr. Tålamodet med två trötta älsklingar kanske inte alltid är vad det borde vara. Vi sitter redan och drömmer om resor med lite äldre barn och slänger lite avundsjuka blickar mot andra familjer som hinner njuta av sina middagar. Men vi ska inte klaga då vi får vara med våra barn dygnet runt en hel månad i detta underbara land. Jag älskar Thailand helt enkelt och framför allt älskar jag alla mina killar. Hungrig eller ej.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan