2012-03-22

2012-03-22

12-månaderskontroll

Vi hade inga speciella planer idag. Jag brukar försöka ha ngn dag i veckan då inget är inbokat. Det slog till och blev jättevarmt och soligt. Hur härligt är det inte att vara mammaledig nu!? Så när Olle vaknade passade vi på att vara ute och leka lite. Han har ju lärt sig gå riktigt bra utomhus nu när han var tvungen att bemästra sandstränderna i Thailand. Så han knatade runt på tomten och kollade runt ett bra tag. Han drog i buskarna, pillade lite i sandlådan, gick upp och ner från altanen ungefär 30 ggr och var och drog i alla brorsans cyklar.

Jag brukar sätta av lång tid till måltiderna, men idag åt han upp en halv burk mat på bara 10 min så då hade vi ju en massa tid innan vi skulle hämta storebror på dagis. Så vi åkte till BVC och gjorde Olles 12-månaderskontroll. Det var vikarie då Majlis är sjukskriven halvtid. En käck tant som jag gillade jättemycket tog hand om oss istället. Hon upplyste oss om att Olle ju ska vaccineras vid 12 månader. Bra koll jag har. Det blev två sprutor i benen och Olle är nu 80 cm lång och väger 10450 g. Han har gått ner pyttelite på viktkurvan, men sköterskan tyckte det var konstigt om han inte skulle ha gjort det iom att han varit sjuk och vi har varit ute och rest. Så det kändes bra. På längden ligger han som vanligt en kurva över den normala. Lång och ståtlig kille vi har! Att han äter lite knackigt var inga som helst problem och hon tyckte det lät bra som vi kör på nu, med att han får försöka äta lite själv och så. Så det blev en OK-stämpel i rumpan även denna gång.



Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan