2012-03-07

Lillkillens stora dag och dagarna därefter

Olles födelsedag blev supermysig. Den var inte direkt annorlunda än ngn av de andra dagarna här på Tropicana. Vi åt frukost efter sången på sängen. Och sen badade och solade vi, delade på banana split vid poolen. När vi på eftermiddagen kom tillbaka till rummet hade vi fått en jättefin tårta av hotellet. Det blev bara ngn bit av den efter att vi moffat banana spliten. På kvällen glömde vi så klart kameran, men vi fick iaf en god middag med kyckling BBQ och bakad potatis. Vi undvek "A new zeeland rack of Lamp" som de också erbjöd på restaurangen på hotellet eller en middag "under the candle light". Verkar farligt. Lillkillen har för övrigt börjat pussas om man putar med läpparna mot honom. Man får dock passa sig så att man inte blir skallad. Så söt!

Annars har vi nu vågat oss över floden som rinner ut i havet bredvid vårt hotell. Det har varit lågvatten om kvällarna så då går det att vada över och bära vagnen. Sen går vi på den torrlagda havsbotten en bit till några supermysiga restauranger på stranden. Igår satt vi och drack vin med helle och erik och deras söner i Arvids ålder. Vi träffade dem första gången på en av restaurangerna här om kvällen. De är från Oslo och vi kom inte i säng förrän vid 12. Typ 3 timmar senare än övriga kvällar. :) Var nog lite bakis idag tror jag. Men trevligt var det! Högvattnet hade dock börjat komma tillbaka innan vi kom hem så promenaden hem blev lite intressant i den kolsvarta natten. Innan middagen var vi och matade elefanter, fyllde på internet på 7 /11 och hämtade tvätten på en av familjetvätterierna i grannkvarteret. Helt ordinarie sysslor när man är på Thailandssemester! 8 kr/kg att tvätta är helt ok pris! Vi fick det dock inte struket då. Kan vi leva med.

Vårt hotell har vuxit i våra ögon och det har varit 6 jättebra dagar. Fler barn här och arvid har nu fått en ny kompis i tyska tjejen Samia. De leker jättefint ihop och Håkan har skött översättning dem emellan vid behov. Alla de danska bröllopsgästerna har hängt kvar de med. Städerskan viker fina figurer av handdukarna varje dag. Svanar, elefanter, krabbor, påfåglar och en fjäril har det varit hittills. Fantastiskt duktig är hon. Imorgon byter vi till de näst sista hotellet på White sand beach, KC Grande. Det låter stort och är stort. Vattenrutchkana i barnpoolen säger allt. Det blir nog toppen för alla våra små och det blir nog ganska livade sista dagar på Koh Chang!