2012-03-27

2012-03-27

Årets händelse

Enligt mina småkillar då alltså. Våra fina grannar tog hem en grävmaskin för diverse markarbeten för alla deras projekt (i plural) i trädgården (ge mig ingen ångest!). Grävmaskinen var här hela eftermiddagen efter dagishämtning och gissa om jag hade två sötnosar som stod och hängde vid häcken hela eftermiddagen. Det var lättpassat värre och jag hann till och med gödsla hela gräsmattan med två vakna barn. Det var en sådan där bra eftermiddag då alla var nöjda och glada och vi njöt av att solen tittade fram då och då. Arvid fick festa till det med en festis. Det händer inte så ofta att han får annat än vatten och mjölk. Om inte så talar bäst före datumen på festisarna i skåpet sitt tydliga språk. Stackars kille. Vi är kanske lite väl nyttiga här hemma.

Annars var jag och Olle och storhandlade mat på förmiddagen och shoppade även sådana där förnödenheter man behöver som husägare. Eller vad sägs om en elektrisk häcksax och gräsgödsel?! Jag köpte dock en med sladd och velar fram och tillbaka om jag skulle valt en sladdlös. Någon som har erfarenheter där ute att dela med sig av så är jag tacksam. En med sladd är starkare men en utan är smidigare. Frågan är om de få gånger om året man klipper häcken är ok att draga runt med en sladd eller ej. Svår fråga. Svårt helt enkelt!




1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underhållande granne! Undra på att grabbarna var intresserade!
Kram
Mormor

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan