2012-01-21

2012-01-21

Vår fredag

Det var en händelserik fredag, men ändå inte. Vi var och köpte en vagn till vår resa. Vi har inga vagnar utöver bagagevikten så att ta med två vagnar tror vi skulle innebära lite tajt med packvikt. Om vi har tur kommer vi till och med att gå plus på affären då hon vi köpte vagnen av inte tog tillräckligt med betalt. Vi får hoppas att Arvid inte vill sova om dagarna som sagt. Nu har vi iaf två sittplatser om båda killarna vill sitta (eller om vi föräldrar vill att båda killarna ska sitta). Vagnen är en Phil and teds Sport. Vi hittade även en smart grej på Arlanda. Man kan hyra vagnförpackning för att hindra att vagnen går sönder. Det ska vi överväga.

Sedan tog vi en familjeshopping på ICA maxi. Det var jättemysigt och alla var pigga, mätta och glada. Vi shoppade inför lördagens middag, som tyvärr aldrig kommer att bli av. När vi kom hem och lagom tills Håkan hämtat hem kvällens sushi blev Olle magsjuk. Han spydde sedan resten av kvällen. Jag vågade inte ge honom någon mat under natten och han var nog hungrig, så varken han eller jag har sovit ngt vidare. Nu på morgonen är han iaf pigg och var JÄTTEHUNGRIG. Han fick bara en normal portion gröt stackarn då jag inte vågade ge honom mer än så. Han brukar äta 2,5 portion till frukost. Nu håller vi tummarna för att vi i resten av familjen håller oss friska. Mitt i allt detta hittade vi vår drömtomt. Sjöutsikt, kvällssol ut mot vattnet, återvändsgränd. Tänker inte säga priset och inte heller vilken det är. Någon av oss ska kika på den idag. Vi vågar nog inte släpa med hela familjen ut. Men blir nog inget i slutändan då den kostar, kostar. Men drömma gör jag gärna. Så gärna. Huskatalogerna åkte fram igen.
 Nya vagnen
Frisk och glad kille på Ica Maxi

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan