2012-01-15

2012-01-15

Lite om mammagrisen

Olle har blivit en mammagris och står och drar i mitt ben titt som tätt. Han blir även jätteledsen när jag kommer hem eller åker oavsett i vems knä han då sitter. Det är sött tycker jag, men man kommer kanske ledsna på det om ett tag.

Han gillar russin och han gillar att äta banan rakt av. Han blir som tokig när han ser en banan. Nappen åker ut illa kvickt. Han har även lämnat favoriten majskrok för smörgåsrånen. Vällingen har gått mkt bättre nu sista kvällarna och han har faktiskt druckit upp nästan hela flaskan. Har varit en period då han bara tagit ngn zip.

Jobbiga nätter har blivit rutin igen tyvärr. På ett annat sätt nu. Nu går han bra att lägga då han somnar på två röda bara vi står kvar vid sängen. På nätterna är han dock orolig och vaknar till och tittar att vi ligger i sängen bredvid. Då ska han komma över. Vi har en maktkamp där. Han och jag. Oftast vinner jag och han ligger kvar efter en del snyftande. Han brukar sitta och sova en del innan han tillslut lägger sig. Jag brukar sticka in handen i sängen och så ligger han och känner på mig. Inatt tog jag dock över honom vid halv ett redan då han var helt förtvivlad och varken han eller jag sov sedan speciellt bra. Snart är det Thailand och då kommer han ändå att sova mellan oss tror vi så ingen idé att försöka få in några rutiner nu. Bara att få nätterna att gå ok.

Olle busar nu. Han skrattar innan han går och gör sina bus vilket tyder på att han vet att han är på förbjuden mark. Julklapparna här hemma blev lite snurriga. Vi köpte ett garage till Arvid som Olle använder mest och en Bobby car till Olle som Arvid använder mest. Tokigt det blev! Vi har köpt ny bilstol av grannen till Olle, som vi ska montera, men igår var det storm (igen) här så gick inte att vara ute. Nytt försök idag. Nya kusinen ska få Olles gamla stol och han kommer ju snart!!

Syskonlek med nya garaget

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan