2012-01-08

2012-01-08

Dagens

Många kör ju med Dagens på sina bloggar. Så klädintresserad är inte jag så det får bli Dagens killar istället! Det nya objektivet används och det krävs lite mer av personen bakom kameran. Ingen zoom eller bildstabilisator finns så det är lite papparazzitakter här hemma när jag slänger mig bakåt och framåt för att försöka föreviga våra sötisar utan att kapa dem i topp eller tå. Än har ingen olycka skett under mina manövrer. Försöker få snurr på det här med F-värde och skärpedjup. Håkan preppar mig med en massa info, men vet inte riktigt om det fastnat. Arvid blev väl hyffsat skarp trots att han är längre bak. Practice by doing.



2 kommentarer:

johanna sa...

Du kommer att älska det när du använt det ett tag. Jag har ett fast 30 mm - helt fantastiskt!

Lite om porträttfotografering: http://www.fotosidan.se/blogs/rei/portrattfotografering-del-2-ljussattning-med-natur.htm

Vi kanske ska ta en fotodag nån helg?

Kram!

Maria sa...

Tack för länken! En fotodag låter som en mycket trevlig plan. Du kan få landa lite i nya jobbet, men sen vill jag ses! Kram kram

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan