2012-01-10

2012-01-10

Skodebut

Efter en förpestad natt med mycket vaken tid tänkte jag att jag skulle hinna vila lite idag. Men då valde Olle att bara sova 3 pass x 20 min. Dvs inte så mkt vila för mig. Han skötte sig dock riktigt fint här hemma under dagen och har börjat leka med bilar litegranna. Han är så söt för han ska köra på fönsterbrädan och han når inte upp riktigt och får står på tå. Sen tar han bilen och går till bordet och kör lite (Läs: lägger bilen på bordet och pillar lite på den. Lyfter den. Vänder uppochner på den) innan han går tillbaka till fönsterbrädan igen. Det tog honom 10 mån att inse att man faktiskt kan leka lite för sig själv och inte bara marodöra runt här hemma. Det är jag väldigt glad över!

Vi hämtade bror vid två och passade på att aktivera oss lite ute i finvädret. Det innebar att Olle fick testa att promenera i vinterkängor utomhus för första gången! Det var ett lyckokast! Han älskade det. Som hjälp fick han med sig gåvagnen ut. Han gick och asgarvade här utanför. Storebror tyckte genast att han också behövde en gåvagn så Olle fick inte ha sin för sig själv. Nu när vi testat så blir det ju mycket lättare att leka ute då Olle inte alltid varit så nöjd med att sitta i vagnen och titta på. Nu hoppas vi på lagom mycket snö så att vår lilleman kan fortsätta spatsera här ute på gatan. Skoj!

Lite lek(!) här hemma idag

Arvid fick sin första Bamsetidning på posten. Spännande!

Liten Olle myser i vagnen

Fin storebror

Hej! Vad skoj det här är!

Söt är jag!

På promenad på gatan

Vagnen fick ny ägare

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vilka fina killar och vilka fina bilder!Härligt att ni också har fått lite snö. Det måste vara en upplevelse för killarna.
Kramkram Mormor

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan