2012-01-18

2012-01-18

Lite om storebror

Vår älskade Arvid är så härlig nu så det finns inte. Snällare unge får man leta efter. Vet inte hur vi lyckades med det eller så var han bara så när han kom helt enkelt. Tror knappt han har haft ngn trots överhuvudtaget. Han är fortfarande petig med maten, men han äter för resten av dagarna emellanåt och tar om 3 ggr. Som igår när vi serverade favoriten laxpasta med spenat. Då finns ingen botten.

Den enda svagheten han har är att han kan vara lite för hårdhänt i lekarna med Olle. Tror det ligger i storebrorsors natur dock. Har fått för mig att killar är lite mer fysiska i leken än tjejer. När vi skickar upp honom på rummet för att han "råkat" brotta ner Olle så tycker han det bara är lite trevligt och sitter sedan där uppe och leker med kassaapparaten och småpratar för sig själv.

Han kan rabbla hela alfabetet. Ibland blir det lite fel när han kommer till U. Han kan även räkna till 30. Jag tror att vi har radioapan att tacka för båda dessa bedrifter. Om han fick skulle han kunna lyssna på dessa sånger 3 h i sträck.

Han har börjat gå över till oss tidig morgon. Förut gick vi alltid tillbaka med honom, men nu när jag går in och lägger mig hos Olle när han vaknar första gången, så är det ingen som märker att han smyger upp i mamma och pappas säng (pappa sover för hårt). Han småmyser alltid när jag frågar varför han kommer över. Han vet nog att han är lite busig.

Arvid älskar dagis och har nu lärt sig att man går dit tis, ons och tors kl 9. Han säger alltid att han har lekt med Maja när jag frågar vad han har gjort på dagis. Spelar ingen roll om de har haft julgransplundring, varit ute i skogen eller pysslat så nämner han aldrig det. Det är bara leken med Maja som betyder ngt.

Han är kärleksfull och kramas och pussas gärna. Det gillar vi och jag stjäl dem så ofta jag kan. För han är så fin så fin vår största kille.

Storebror i centrum

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan