2012-01-07

2012-01-07

De senaste dagarna

Veckan som gick har varit i sakta tempo. Sådär lagom för att återhämta sig efter den väldigt ansträngande julveckan... 

Måndagen totalt regnade bort. Så när tisdagen bjöd på finväder var det bara att snöra på sig kängorna och ta ut killarna. Jag och tjejerna brände julskinkan med långpromenad med dubbelvagnarna. Kan meddela att de är ganska tunga tillsammans nu killarna. Speciellt när man är ute och går hela dagen. Vi lunchade i kyrkbyn och lekte i lekparken där innan promenad hem. 

Onsdagen spenderades med Anna, Doris och Anna i Täby centrum. De hade aldrig varit där och eftersom även denna dag bjöd på regn passade det ju fint med häng och lunch där. Vi är inte alls avundsjuka på Anna som ska till Mauritius på måndag. Vi var ju där 2006. Himmelskt. Mina killar skötte sig toppen och Arvid lekte i deras nya "fiskhage". Ni vet när fiskarna simmar bort när barnet springer. Alla hade en mycket mysig dag. Doris är så söt med sina fina stora ögon. Tog tyvärr inga foton.. 

Torsdag var en hemma dag och jag tog en långträningspass på gymmet. Det går riktigt bra där och kan lägga på en massa vikter. Peppad är jag varje gång jag är där nu när jag tar mig tid och kommer iväg hemifrån. Brukar även passa på att springa en hel del. Är inne i ett stim nu. Ska förska hinna komplettera med ngt gruppass i veckan. Får se hur killarna sköter sig hur det går med de planerna då det tar emot att åka iväg till gymmet om det strular vid läggningarna. 

Fredagen bjöd på finväder och promenad. Annika och G kom över för en snabblunch i deras bebisbestyr. Kvällen bjöd på film, Winters bone. Läskig stämning och tragisk handling. Klart sevärd. Dagen idag tillbringades med kusinerna här hemma. Det blev så klart en massa bus och lek medan vi föräldrar ägnade oss åt kaffe och struntprat. Som det ska vara.  

Undrar hur långt in jag kan komma?!

Olle är bottenlös när det gäller morgongröten

Test av nya objektivet på promenaden. Canons fasta 50 mm är inköpt.

Test

Finaste motivet

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan