2011-07-07

2011-07-07

Semester!

Idag skulle jag ha haft besök av en gammal kollega till mig och henns lilla Hanna. Men tyvärr så upptäckte hon att hennes sambo tagit alla garagenycklar när hon skulle åka. Typsikt karlar. Väldigt trist. Då hon bor på helt andra sidan stan så körde vi en lång uppdatering via telefonen istället. Men inte lika trevligt ju...

Arvid har varit utan blöja hela dagen. Det var ett par olyckor på förmiddagen, men under eftermiddagen sade han faktiskt till ca 5 ggr att han ville kissa och jag påminde honom om resten. Det blir väl en del småskvättande nu när vi tjatar om det hela tiden. Antagligen kissar han inte så här ofta i vanliga fall. Men jag är nöjd för att vara dag två.

Olle kör på med sina smakisar. Han grimaserade inte så farligt idag och jag tror faktiskt att ngt stannade kvar i munnen. Ett klart framsteg! Det var väldigt nära att han vände sig från rygg till mage idag så det händer nog när som helst. Grannarna kom över på eftermiddagen och vi öppnade sandlådan för lite lek. Föräldrarna höll sig till kaffekopparna.

Imorgon blir det packning och vattning med mera. Och idag fick Håkan semester!!! En härlig dag att ha som sista jobb dag. Förresten hur f-n orkar glassbilen komma och tuta halv nio på kvällen. När jag precis lagt Olle för att sova i vagnen ute.... Dumma!

Myspys
Ett sandmonster!
Olle har stortrivts i gymmet idag

2 kommentarer:

johanna sa...

Här brukar den tuta utanför sovrumsfönstren mellan sju och åtta på kvällen när Kalle precis ska somna... börjar fundera på om det är noga uträknat!!? Kram!

Maria sa...

Mmm. Dom är inte dumma de där glassbilsgubbarna. Tur att Arvid däckar tidigt numera när han inte får sova om dagarna längre.

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan