2011-07-20

2011-07-20

Norrtälje och Källsmora

Dagarna bjudet på finväder ett i ett. Det gillar vi! Det gäller dock att aktivera sig har vi märkt för att gå hemma är inte riktigt vår grej. Arvid blir rastlös. Olle blir rastlös och föräldrarna blir rastlösa. Denna kombination ger en viss irritation hos alla framåt femtiden på eftermiddagen. Idag fick Håkan stå för aktivitetsval och kom på den brillianta idén att åka till Norrtälje. Jag hade heller aldrig varit där tidigare. Hans gamla lantställe ligger ju även ute i Riala i de trakterna. Han spenderade varje helg hela uppväxten där på Källsmora. Sommar som vinter. Det stället måste vi ju se!

Norrtälje var riktigt mysigt och så klart träffade jag på den enda personen som jag vet att jag känner där. Kära Ella från 4-9:an. Hon och jag har en tendens att stöta på varandra bara så där. Sist var det när jag var i Au Pair i Boston -98. Där möttes vi av en slump på ett köpcenter. Världen är liten. Det var skoj att ses igen hur som helst! Av henne fick vi det fina tipset att äta lunch ute på piren. Det var jättefint och god mat. På vägen dit hittade vi världens bästaste klätterställning. Arvid fick leka av sig lite efter turen på stan. Efter lunchen packade vi ihop oss och drog till Källsmora. Vi träffade på Ulfs barndomskompis, som har en bondgård där. Vi spanade in det gamla lantstället samt gammelfarmor och farfars ställe och Håkan berättade en massa barndomsminnen. Tyvärr var ingen hemma så vi kunde inte gå in och titta. Sjön Largen bjöd på bad efteråt och badplatsen såg precis ut som Håkan minns den. En fin dag avslutades med en härlig god Nasi Goreng ala Håkan (typ en indonesisk risotto) och en stor kall. En bra sommardag är nu slut.

På stan i Norrtälje
Jag och Ella
Klätterställning i Arvids smak
In action
Lunch på piren
Arvid har lärt sig posera för kameran (med varierande resultat)
Familjen Jettingstads gamla ställe
Tomten
Gammelfarmor och farfars ställe
Badstället
Olle gillar badplatser!
Arvid hittade kompisar och anslöt till leken "Hämta vatten"
Nasi Goreng

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan