2011-07-25

2011-07-25

Olle - Mamma 0-3 wo

Jag hade en halv barnmatsburk med morot och potatis som var dags att göra slut på. Så värmde sista halvan av burken. Olle smällde i sig allt och verkade sugen på mer. Gjorde ordning en grötportion också. Den åt han också upp! Vi är verkligen igång med matandet här hemma. Det gillar vi! Däremellan äter han mest mjölkersättning. Vilken frihet är det inte med en bebis som äter var 3-4 h istället för att amma precis hela tiden!? Det är fortfarande amning på natten, men han sover också väldigt bra så det räcker med att plugga i nappen ett par ggr så klarar han sig med att äta till runt 5. Tyvärr så har han varit lite småorolig på morgnarna så det har varit lite meckigt att få honom att somna om. Inte förrän jag går upp och blandar ersättning somnar han med Håkan innan jag kommer tillbaka. Hmm. Det är tacken det. Imorgon provar jag att skuffa över honom till andra sidan för att se om det hjälper innan jag går ner. Kanske går han igång på min mjölklukt.

Olle är väldigt snäll och gillar att vara med där det händer. Han är inte lika glad i gymmet längre, men det är nog mest för att han snurrar hit och dit hela tiden och måste ligga nere på golvet. Fast med nappen i kan han stå ut ett tag. Nu gillar han mest att sitta i matstolen och titta på storebror, den stora idolen! Han är grymt lätt att få och sova tycker jag. Jag lägger ner honom på armen. Stoppar i nappen och sjunger Byssan lull i några minuter så sover han. Det är inga problem att lägga ner honom i sängen längre heller som det var tidigare. Då vaknade han på en gång. Nu sover han till och med ett par timmar då och då.

Matglad kille efter middagen ikväll

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan