2011-03-21

2011-03-21

Världens snällaste storebror

Jag och Håkan förundras varje dag hur fantastiskt snäll Arvid är. Senaste dagarna har han varit helt exemplarisk. Han är alltid glad, leker hur bra som helst för sig själv, protesterar inte när vi avbryter för mat eller bjöjbyten m.m. Han förstår numera när vi säger att -Först ska vi byta blöjan och sen får du leka med vattnet. Det är inga problem alls utan han förstår att det väntar något gott runt hörnet. Det värsta är att han inte glömmer att man lovat ngt. Som när jag satt och ammade och lovade honom nappen när jag var klar. En halvtimme senare när jag reste mig ur soffan och hade glömt bort det utbrast han - Nu nappen!. Ja vad ska man säga. Hjärtat smälter.

Han är även jättesnäll mot lillebror. Han delar ut kramar och pussar om man frågar om lillebror får en kram. Han hämtar även lillebrors elefant (ett gosdjur) och lägger bredvid. Om man frågar om lillebror får låna en bil så lägger han alla sina bilar (det är ganska många) runt lillebror och även ibland på honom. Han sover även hela nätterna och somnar på ungefär 1 minut när vi lägger honom både på dagen och kvällen. Han pratar en massa hela tiden och är så bedårande söt när han försöker tala om för oss att han inte är trött och säger -Inte sova! med sin bestämdaste röst och rynkade panna.

Olle får pussen

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, mitt hjärta smälter!
Mormor

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan