2011-03-31

2011-03-31

Morgonpigg lillebror

Vår lilla Olle är nu snart en hel månad. Det är galet vad fort tiden går! Han växer för fullt och är jättestark. Han har redan börjat lägga sig på sidan och tränar för fullt att skjuta ifrån med benen när han får fäste med fötterna. Han har samma tendenser som Arvid att han blir orolig och gnällig innan han ska somna in för kvällen. Då är det amning, amning och åter lite amning som gäller tills han är så mätt och trött att han knoppar in. Så mellan 7-9 blir det inte så mkt gjort för min del just nu. Kom ihåg att det gick över med Arvid efter ngn månad så är väl bara att bita i det sura... När han väl somnat in sover han som en stock och går knappt att väcka.

Om nätterna så ammar vi en del fortfarande, ca 3 ggr. Det är helt ok då jag kan ligga och sova samtidigt. Dock så är vår lilleman väldigt morgonpigg och ligger halvvaken från 6 och gör ljud tills vi går upp vid halv åtta. Jag har dock redan vant mig och hör dem knappt längre. Jag gjorde samma sak med Arvid. Tycker man inte ska uppmuntra dem att vakna tidigt och ta upp dem. Om de märker att det är tråkigt att vakna tidigt kanske det uppmuntrar de små att sova lite längre. Det är mitt motto just nu. Får se om det är lyckat. hehe.

Förutom oroligheten om kvällarna är vår lilla son helt underbart snäll och sover snällt i vagnen nästan hela förmiddagarna och är aldrig ledsen så länge som ngn håller honom. Han kan bli lite sur om han får ligga i babysittern när han inte är upplagd för det. Vi håller på och introducerar nappen och den är en hit ibland och ibland kämpar han för att spotta ut den så snabbt det bara går. Arvid börjar mer och mer ta initiativ till att prata om lillebror, men tycker det är lite märkligt att bebisen äter mjölk av mamma och kikar lite konstigt på oss ibland när vi sitter i soffan och ammar. Bröderna är bara för goa!

Olle inknoppad i mammas famn

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan